Любити
свого учня всяким: талановитим чи не дуже,
веселим чи
сумним, спокійним чи непосидючим…
Спілкуватися
з ним, навчати й радіти, бо учень -
це свято,
яке триває доти, поки ти є разом із ним.
З таким педагогічним кредо йду по
життю і вважаю, що дітей потрібно любити такими, якими вони є, а не такими,
якими ми їх хочемо бачити, але ми повинні для них стати хорошим взірцем, щоб
вони могли змінюватися.
Педагог повинен не лише передавати
знання учням, а й навчати їх думати, знаходити необхідну їм інформацію, користуючись
новими інформаційними технологіями, готувати
дітей до самостійного життя.
Біологія - це
предмет, головним призначенням якого є виховання бережливого ставлення до себе,
до навколишнього середовища і до життя взагалі, а завдання сучасної школи -виховання морально і фізично здорового
покоління.
Методична проблема, над якою я працюю – «Формування життєвих
компетентностей учнів на уроках
біології». Мета, яку ставлю перед собою, -навчити дітей самостійно
знаходити головне, використовувати
знання для вирішення проблемних завдань,
розвивати пізнавальну активність та творчих здібностей учнів.
Для реалізації поставленої мети працюю
над завданнями:
- застосування
ІКТ для розвитку пізнавальної активності учнів, формування логічного мислення;
- створення умов
для формування вмінь і навичок дослідницької і пошукової роботи;
- поєднання
біологічних знань з життєвим досвідом та майбутньою професійною діяльністю.
Працюючи над певною проблемою, стикаюся з іншою - масовим небажанням учнів
вчитися, відсутністю у них мотивації до навчання. Ось тут і приходиться докласти
максимум зусиль, щоб подолавши одну проблему,
працювати над іншою.
Сучасному вчителю вже важко уявити
навчальний процес без ІКТ,тому що їх використання дає можливість учню розвивати
самостійність і творчість, краще сприйняти
й усвідомити навчальний матеріал, самостверджуватись через створення проектів чи презентацій,
а вчителю ефективно організовувати навчальний процес, організовувати
контроль знань, умінь і навичок учнів, використовувати Інтернет- ресурси при
підготовці виховних і позакласних заходів, оформленні матеріалів. Маючи таку
можливість, ми з учнями створюємо презентації, проекти використовуємо
готові презентаційні матеріали з Інтернету, відеоматеріали, фотознімки, виконуємо інтерактивні вправи, тести.
Важлива роль біології і у збереженні життя
та здоров’я учнів.
Вивчаючи кожну тему розділів біології
рослин, тварин, людини та загальної
біології знаходжу час, щоб звернути увагу учнів на бережливе ставлення до свого
організму і оточуючих людей.
Виходячи з цього:
- створюю у кабінеті біології комфортну атмосферу, адже проводити уроки у класі, де все на своєму місці і немає нічого зайвого – це важлива складова досягнення успіху в навчанні;
- допомагаю створити емоційний комфорт та ситуацію успіху - забезпечую на уроках рухову активність, що сприяє профілактиці стомлення мозку (кисневому голодуванню), тобто мої учні ніколи не сидять за партами так, що їм не можна і поворухнутись, а це підвищує ефективність їхньої розумової і пізнавальної діяльності;
- забезпечую таку атмосферу, щоб учні не боялися вчителя, інакше вони не можуть сконцентрувати увагу, не можуть запам’ятати необхідного, тому що стрес ніколи не буває продуктивним і здоровим явищем;
- на уроках біології людини, вивчаючи системи органів, пояснюю важливість здорового способу життя, необхідність профілактики захворювань, значення правильного харчування, дотримання режиму сну та бадьорості, важливість загартування, боротьба з шкідливими для здоров’я факторами і, звичайно, дотримання сексуальної поведінки, що впливає на функціонування репродуктивної системи, яка є запорукою майбутнього здорового сімейного життя;
На уроках використовую як традиційні, так і нетрадиційні методи, які роблять урок цікавішим. Дуже подобається учням грати роль учителя, але для цього їм потрібно підготувати власні питання за матеріалом підручника, знати на них відповіді, а потім перевіряти рівень знань товариша. Різноманітні ігри та ігрові моменти на уроках, кросворди складені не лише вчителем, а й учнями, вікторини – створюють атмосферу змагання, дають можливість проявити себе, відчути успіх і спонукають до уважності.Моїм учням дуже подобаються тести, створені на освітньому онлайн порталі "На урок", особливо, коли відразу показується правильна відповідь. Такі тести я дозволяю виконувати не один раз, щоб вони таким чином читали і запам'ятовували хоч щось, тому їх люблять і виконують навіть учні, які лінуються читати підручник. Інтерактивні вправи Learning Apps діти теж виконують із великим задоволенням, що допомагає зробити урок або домашні завдання різноманітнішими і цікавішими.
- створюю у кабінеті біології комфортну атмосферу, адже проводити уроки у класі, де все на своєму місці і немає нічого зайвого – це важлива складова досягнення успіху в навчанні;
- допомагаю створити емоційний комфорт та ситуацію успіху - забезпечую на уроках рухову активність, що сприяє профілактиці стомлення мозку (кисневому голодуванню), тобто мої учні ніколи не сидять за партами так, що їм не можна і поворухнутись, а це підвищує ефективність їхньої розумової і пізнавальної діяльності;
- забезпечую таку атмосферу, щоб учні не боялися вчителя, інакше вони не можуть сконцентрувати увагу, не можуть запам’ятати необхідного, тому що стрес ніколи не буває продуктивним і здоровим явищем;
- на уроках біології людини, вивчаючи системи органів, пояснюю важливість здорового способу життя, необхідність профілактики захворювань, значення правильного харчування, дотримання режиму сну та бадьорості, важливість загартування, боротьба з шкідливими для здоров’я факторами і, звичайно, дотримання сексуальної поведінки, що впливає на функціонування репродуктивної системи, яка є запорукою майбутнього здорового сімейного життя;
На уроках використовую як традиційні, так і нетрадиційні методи, які роблять урок цікавішим. Дуже подобається учням грати роль учителя, але для цього їм потрібно підготувати власні питання за матеріалом підручника, знати на них відповіді, а потім перевіряти рівень знань товариша. Різноманітні ігри та ігрові моменти на уроках, кросворди складені не лише вчителем, а й учнями, вікторини – створюють атмосферу змагання, дають можливість проявити себе, відчути успіх і спонукають до уважності.Моїм учням дуже подобаються тести, створені на освітньому онлайн порталі "На урок", особливо, коли відразу показується правильна відповідь. Такі тести я дозволяю виконувати не один раз, щоб вони таким чином читали і запам'ятовували хоч щось, тому їх люблять і виконують навіть учні, які лінуються читати підручник. Інтерактивні вправи Learning Apps діти теж виконують із великим задоволенням, що допомагає зробити урок або домашні завдання різноманітнішими і цікавішими.
Цікаво проходять і тижні біології, під час яких учні можуть проявити свої творчі
здібності. Використовую педагогічний досвід колег, інтерактивні форми роботи, але намагаюсь розумно
поєднувати це з традиційним уроком, тому що не завжди нетрадиційні форми роботи
допомагають вивчити складні теми.
Відомо, що «краще один раз побачити, ніж сто
разів почути», а в біології все, що ми вивчаємо, можна побачити. Тут незамінним
помічником учителя стає комп’ютер, проектор та різноманітні відео- та фотоматеріали.
Використовуючи все це, ми можемо заочно
подорожувати планетою, знайомитись з природою її віддалених куточків та
істотами, що там мешкають.
Мрія
вчителя мати все це в своєму кабінеті, на жаль, поки що недоступна, але
всі ми сподіваємось на краще майбутнє.
А поки що, використовую весь
наявний потенціал для підвищення ефективності уроків, творчо співпрацюю з
учнями, а результатом цього є перемоги моїх вихованців у районних та обласних олімпіадахРоки | Результати районної олімпіади | Результати обласної олімпіади |
2011-2012 | Шишка І.- II місце(8 кл) | |
2012-2013 | Гавриленко Я.- II місце(10 кл) | |
2013-2014 | Самородченко О.-I місце (8 кл) Ботвенко А.- IIIмісце(7кл) -хімія | Самородченко О.-III місце |
2014-2015 | Самородченко О.-I місце (9 кл) СамородченкоО.-II місце- хімія Ботвенко А.- II місце(8 кл) | Самородченко О.-IV місце |
2015-2016 | Самородченко О- IIмісце(10 кл) Ботвенко А.- III місце (9 кл) Ботвенко Я.- I місце (8 кл) | |
2016-2017 | Ботвенко Я.- I місце ( 9 кл) Самородченко О.- I місце (11 кл) | Самородченко О.- III місце |
2018 -2019 | Гладка Д. – III місце (8 кл) Самородченко С.- II місце ( 9 кл) | |
2019-2020 2021-2022 | Гладка Д. – I місце (9 кл) Самородченко С.- I місце ( 10 кл) Загинайко О.- III місце (11 кл.) Біологія Самородченко Наталія (9 клас)- 1 місце Мохур Ірина (8 клас)-2 місце Гладка Дарія (11 клас)- 3 місце Хімія Вітер Владислав (11 клас) Екологія Самородченко Наталія (9 клас)- 3 місце | Самородченко С.- III місце Гладка Д. – IV місце Самородченко Наталія (9 клас) |
Підсумовуючи, хочу сказати, що як би не
було складно, але я люблю свою роботу, люблю дітей, і ця любов допомагає долати
всі труднощі.
Крім цього звертаюсь до рекомендацій, які
були вироблені роками:
- Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти.
- Якщо дитину часто висміювати - вона стає замкнутою.
- Якщо дитині постійно докоряти - вона починає жити з почуттям провини.
- Якщо дитину підбадьорювати - вона починає вірити в себе.
- Якщо дитину хвалити - вона вчиться бути вдячною.
- Якщо дитину підтримувати - вона вчиться цінувати себе.
- Якщо дитина живе у розумінні й доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
- Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти.
- Якщо дитину часто висміювати - вона стає замкнутою.
- Якщо дитині постійно докоряти - вона починає жити з почуттям провини.
- Якщо дитину підбадьорювати - вона починає вірити в себе.
- Якщо дитину хвалити - вона вчиться бути вдячною.
- Якщо дитину підтримувати - вона вчиться цінувати себе.
- Якщо дитина живе у розумінні й доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
Немає коментарів:
Дописати коментар