Опис досвіду

Любити свого учня всяким: талановитим чи не дуже,
                         веселим чи сумним, спокійним чи непосидючим…
                       Спілкуватися з ним, навчати й радіти, бо учень -
                       це свято, яке триває доти, поки ти є разом із ним.

          З таким педагогічним кредо йду по життю і вважаю, що дітей потрібно любити такими, якими вони є, а не такими, якими ми їх хочемо бачити, але ми повинні для них стати хорошим взірцем, щоб вони могли змінюватися.
        Педагог повинен не лише передавати знання учням,  а й навчати їх думати,  знаходити необхідну їм інформацію, користуючись новими інформаційними технологіями,  готувати дітей до самостійного життя.
Біологія - це предмет, головним призначенням якого є виховання бережливого ставлення до себе, до навколишнього середовища і до життя взагалі, а завдання сучасної школи  -виховання морально і фізично здорового покоління.
    Методична проблема, над якою я працюю – «Формування життєвих компетентностей   учнів на уроках біології». Мета, яку ставлю перед собою, -навчити дітей самостійно знаходити  головне, використовувати знання для вирішення проблемних завдань,  розвивати пізнавальну активність та творчих здібностей учнів.
      Для реалізації поставленої мети працюю над завданнями:
- застосування ІКТ для розвитку пізнавальної активності учнів, формування логічного мислення;
- створення умов для формування вмінь і навичок дослідницької                           і пошукової роботи;
- поєднання біологічних знань з життєвим досвідом та майбутньою професійною діяльністю.
      Працюючи над певною проблемою,  стикаюся з іншою - масовим небажанням учнів вчитися, відсутністю у них мотивації до навчання. Ось тут і приходиться докласти максимум зусиль, щоб подолавши одну проблему,  працювати над іншою.
     Сучасному вчителю вже важко уявити навчальний процес без ІКТ,тому що їх використання дає можливість учню розвивати самостійність і творчість,  краще сприйняти й усвідомити навчальний матеріал, самостверджуватись через створення  проектів чи  презентацій,  а вчителю ефективно організовувати навчальний процес, організовувати контроль знань, умінь і навичок учнів, використовувати Інтернет- ресурси при підготовці виховних і позакласних заходів, оформленні матеріалів. Маючи таку можливість,  ми з учнями  створюємо презентації, проекти використовуємо готові  презентаційні матеріали  з Інтернету, відеоматеріали, фотознімки, виконуємо інтерактивні вправи, тести.
     Важлива роль біології і у збереженні життя та здоров’я учнів.
    Вивчаючи кожну тему розділів біології рослин,  тварин, людини та загальної біології знаходжу час, щоб звернути увагу учнів на бережливе ставлення до свого організму і оточуючих людей.
    Виходячи з цього:
- створюю у кабінеті біології комфортну атмосферу, адже проводити уроки у класі, де все на своєму місці і немає нічого зайвого – це важлива складова досягнення успіху в навчанні;
- допомагаю створити емоційний комфорт та ситуацію успіху - забезпечую на уроках рухову активність, що сприяє профілактиці стомлення мозку (кисневому голодуванню), тобто мої учні ніколи не сидять за партами так, що їм не можна і поворухнутись, а це підвищує ефективність їхньої розумової і пізнавальної діяльності;
- забезпечую таку атмосферу, щоб учні не боялися вчителя, інакше вони не можуть сконцентрувати увагу, не можуть запам’ятати необхідного, тому що стрес ніколи не буває продуктивним і здоровим явищем;
- на уроках біології людини, вивчаючи системи органів, пояснюю  важливість здорового способу життя, необхідність профілактики захворювань, значення правильного харчування, дотримання режиму сну та бадьорості, важливість загартування, боротьба з шкідливими для здоров’я факторами і, звичайно, дотримання сексуальної поведінки, що впливає на функціонування репродуктивної системи, яка є запорукою майбутнього здорового сімейного життя;
     На уроках використовую як традиційні, так і нетрадиційні методи,  які роблять урок цікавішим. Дуже подобається учням грати роль учителя, але для цього їм потрібно підготувати власні питання за матеріалом підручника, знати на них відповіді, а потім перевіряти рівень знань товариша. Різноманітні ігри та ігрові моменти на уроках, кросворди складені не лише вчителем, а й учнями, вікторини – створюють атмосферу змагання, дають можливість проявити себе, відчути успіх і спонукають до уважності.
Моїм учням дуже подобаються тести, створені на освітньому онлайн порталі "На урок", особливо, коли відразу показується правильна відповідь. Такі тести я дозволяю виконувати не один раз, щоб вони таким чином читали і запам'ятовували хоч щось, тому їх люблять і виконують навіть  учні, які лінуються читати підручник. Інтерактивні вправи Learning Apps діти теж виконують із великим задоволенням, що допомагає зробити урок або домашні завдання різноманітнішими і цікавішими.
Цікаво проходять і тижні біології, під  час яких учні можуть проявити свої творчі здібності. Використовую педагогічний досвід колег, інтерактивні  форми роботи, але намагаюсь розумно поєднувати це з традиційним уроком, тому що не завжди нетрадиційні форми роботи допомагають вивчити складні теми.
  Відомо, що «краще один раз побачити, ніж сто разів почути», а в біології все, що ми вивчаємо, можна побачити. Тут незамінним помічником учителя стає комп’ютер, проектор та різноманітні відео- та фотоматеріали. 
     Використовуючи все це, ми можемо заочно подорожувати планетою, знайомитись з природою її віддалених куточків та істотами,  що там мешкають.
    Мрія  вчителя мати все це в своєму кабінеті, на жаль, поки що недоступна, але всі ми сподіваємось на краще майбутнє.
    А поки що, використовую весь наявний потенціал для підвищення ефективності уроків, творчо співпрацюю з учнями, а результатом цього є перемоги моїх вихованців у районних та обласних олімпіадах

Роки
Результати районної
олімпіади
Результати обласної олімпіади
2011-2012
Шишка І.- II місце(8 кл)
2012-2013
Гавриленко Я.- II місце(10 кл)
2013-2014
Самородченко О.-I місце (8 кл)
Ботвенко А.-  IIIмісце(7кл) -хімія
Самородченко О.-III місце
2014-2015
Самородченко О.-I місце (9 кл)
СамородченкоО.-II місце- хімія
Ботвенко А.- II місце(8 кл)
Самородченко О.-IV місце

2015-2016
Самородченко О- IIмісце(10 кл)
Ботвенко А.- III місце (9 кл)
Ботвенко Я.- I місце (8 кл)
2016-2017
Ботвенко Я.- I місце ( 9 кл)
Самородченко О.I місце (11 кл)
Самородченко О.- III місце
2018 -2019
Гладка Д. – III місце (8 кл) Самородченко С.- II місце ( 9 кл)


2019-2020



2021-2022
Гладка Д. – I місце (9 кл) Самородченко С.- I місце ( 10 кл)
Загинайко О.- III місце (11 кл.)


Біологія

Самородченко Наталія (9 клас)- 1 місце

Мохур Ірина (8 клас)-2 місце

Гладка Дарія (11 клас)- 3 місце

Хімія

Вітер Владислав (11 клас)

Екологія 

Самородченко Наталія (9 клас)- 3 місце

Самородченко С.-  III місце
Гладка Д. – IV місце 



Самородченко Наталія (9 клас)


       Олімпіади дають можливість учням побачити свій рівень знань, відчути атмосферу змагання  і радість перемоги, побачити потребу більше  працювати  над собою.
     Підсумовуючи, хочу сказати, що як би не було складно, але я люблю свою роботу, люблю дітей, і ця любов допомагає долати всі труднощі.
      Крім цього звертаюсь до рекомендацій, які були вироблені роками:
- Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти.
- Якщо дитину часто висміювати - вона стає замкнутою.
- Якщо дитині постійно докоряти - вона починає жити з почуттям провини.
- Якщо дитину підбадьорювати - вона починає вірити в себе.
- Якщо дитину хвалити - вона вчиться бути вдячною.
- Якщо дитину підтримувати - вона вчиться цінувати себе.
- Якщо дитина живе у розумінні й доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі.


Немає коментарів:

Дописати коментар